Butlletí informatiu 24-04-2024

Aquest dimarts van reobrir les seves portes els diversos centres educatius de Falset. La tornada a l’escola a la capital del Priorat després de gairebé tres mesos de confinament va transcórrer “amb total normalitat”, segons Rosa Poy, regidora d’educació del consistori falsetà. Poy va explicar en delcaracions a Ràdio Falset que “malgrat la situació d’excepcionalitat, la reobertura s’ha pogut fer sense cap incidència remarcable”. “Els centres han pogut aplicar sense problemes tots els protocols seguint les instruccions donades pel departament d’Educació”, afegia.

En aquesta etapa que durarà fins a final de curs, els centres educatius no ofereixen activitat lectiva. Poy destacava que “la llar d’infants realitza una activitat molt semblant a la que es feia durant el curs mentre que l’escola i l’institut focalitzen la seva tasca en els alumnes que es troben en cursos de final d’etapa”. Així mateix, també s’ofereix un servei de guarda, especialment, per als nens d’educació infantil mentre que els de segon de batxillerat se centren a preparar les proves d’accés a la universitat. “Pel que fa als alumnes de la resta de cursos, ja sigui a petició de les famílies o dels tutors, s’atendran les seves demandes en tutories individualitzades”, explicava Poy.

Respecte a l’assistència als diversos centres, la regidora d’educació de l’Ajuntament de Falset destacava que va ser força irregular. “A la llar d’infants, on garantint totes les mesures de seguretat i distànciament podriem assumir fins a 20 nens, només 7 famílies han demanat el servei mentre que a l’escola les famílies van realitzar 10 solicituds pel servei de guarda però, curiosament, cap nen no va acaudir al centre el primer dia”, apuntava. En canvi, sí que els alumnes de 2n de batxillerat que van a selectivitat van anar en la seva majoria a l’institut.

Tal i com marquen els protocols, les classes presencials obliguen a respectar en tot moment les mesures de seguretat establertes com ara la higiene des espais i també el rentat de mans, la distància social o l’ús de mascareta. Poy, que recordem, també es professora a l’Institut Priorat, explicava que “no s’ha fet gens estrany, tots ho teniem assumit, malgrat que la meva preocupació era si amb la mascareta arribava bé la informació als alumnes”.

El confinament ha potenciat la formació online, un fet que per Rosa Poy “ha estat una oportunitat per aprendre de les posssibilitats que ofereix el món digital tot i que per mi el contacte directe amb l’alumne és insusbtituïble”.

antonivilanova

Publicitat