Imprimeix

L’associació Priorat Enoturisme fa balanç de la temporada d’estiu un cop finalitzat el període de vacamces escolars i iniciat el curs. Segons l’entitat, el perfil del turista majoritari que ha visitat aquest estiu el Priorat, és el de turista català que viatja en parella interessat pel món del vi i que reserva amb una antel·lació de només 48 hores.

La temporada acaba amb unes dades de freqüentació semblants a les de 2021, en un estiu que, definitivament, ha representat la recuperació del visitant estranger als nivells d’abans de la pandèmia. Els resultats d’una enquesta de balanç que han realitzat als seus associats, més d’una cinquantena, un 72% dels visitants que han estat a la comarca aquest estiu són catalans, tot i que les dades també evidencien, definitivament, la recuperació del públic internacional després de l’aturada pandèmica. Segons els establiments, el públic estranger ha representat un 16,7% del total, mentre que el turista espanyol se situa en el 11,1%. La presidenta de l’associació, Maria Jesús Sánchez, destaca que “malgrat les xifres d’ocupació i visitants han estat semblants a les de l’estiu passat, hem de tenir en compte la recuperació del públic estranger, que ha arribat a nivells d’abans de la pandèmia”.

Pel que fa als perfils, tot i que les parelles segueixen sent, com sempre ha estat, el principal públic turístic del Priorat, aquest estiu també ha representat el retorn de grups, sobretot internacionals, de winelovers i d'empreses, que gairebé s’havien fet fonedisses arran de la Covid-19. Una altra dada positiva és el fet que un 88,9% dels clients siguin fidels a la destinació, és a dir, que tornen al Priorat i fins i tot al mateix establiment un cop l’han conegut.

A l’hora de determinar les raons que porten els turistes a la comarca del Priorat, els establiments no en tenen cap dubte: l’interès pel món del vi n’és la principal motivació (77,8%), mentre que també s’esmenten com a decisives la natura, la gastronomia i la cultura. “És positiu que els interessos dels visitants es vagin diversificant i hem detectat que aquestes demandes de natura, gastronomia i cultura entren amb força”, explica Sánchez.

L’enquesta també reflecteix que un 80% dels clients ha reservat el mateix dia o amb menys de 48 hores d’antel·lació. És per això que des de Priorat Enoturisme s’anima els interessats a conèixer el Priorat a fer reserves amb un major marge de temps, tenint en compte que, en la majoria de casos, els establiments ja compten amb un elevat volum de clients habituals en temporada alta i caps de setmana.Segons la presidenta de l’entitat, “és la part que més costa de gestionar. A l’estiu ho podem assumir però si el turisme segueix aquesta dinàmica d’imporvització en pics més concentrats com ara Setmana Santa o alguns ponts, hi pot haver problemes de servei”.

Durant aquest estiu Priorat enoturisme a completat la seva proposta amb les “Jornades Gastronòmiques de la Tomaca i l'hort del Priorat”, les quals han convertit aquests productes en protagonistes durant aquestes dues uñtimes setmanes.

prioratenoturisme

Vist: 214