La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, i el conseller de Territori de la Generalitat, Juli Fernández, s’han reunit aquest dijous per tractar el contingut del Pla Zonal de la xarxa local de carreteres de la Diputació de Tarragona, que ja ha rebut el vistiplau de la Generalitat. L’acord representa un pas endavant per a l’aprovació definitiva, per part de la Diputació, d’aquest instrument estratègic que permetrà planificar les actuacions previstes a la xarxa viària fins al 2035 a partir dels criteris que defineix el pla.
Noemí Llauradó ha assegurat que l’aprovació del Pla Zonal per part de la Generalitat “era una notícia molt esperada, perquè aquest pla zonal era una de les fites del Pla de Mandat, per la repercussió positiva que té per al desenvolupament econòmic i social del nostre territori i per la millora la vida de les persones".
El Pla Zonal defineix les carreteres que formen part de la xarxa local de la Diputació per incorporar com a carreteres 114 quilòmetres de camins municipals on s’hi faran actuacions de millora del ferm i la senyalització; estableix uns nous criteris de disseny més sostenibles ambientalment i econòmicament; identifica els dèficits existents a la xarxa; estableix una metodologia basada en criteris de seguretat, rendibilitat i impacte sobre la convivència amb els usuaris vulnerables per prioritzar les actuacions necessàries per resoldre aquests dèficits, i reglamenta un procediment eficient i transparent per fer programes quadriennals d’actuacions de millora a la xarxa.
Amb una inversió global de 187 milions d’euros, es preveu que el Pla Zonal s’executi en dues fases: la primera, fins al desembre del 2027 i, la segona, des del 2028 fins al desembre del 2035. Durant la primera fase, es materialitzaran el 43% de les actuacions més prioritàries que suposaran 80 milions d’euros.