Informatiu cap de Setmana 12-04-2025

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Priorat va rebre un total de 113 consultes i va tramitar fins a 108 reclamacions de les persones consumidores i usuàries de la comarca durant el 2024.

Pel que fa a la temàtica de les consultes ateses per l’OCIC del Priorat durant l’any passat, la majoria estaven relacionades amb els serveis energètics (32), sobretot feien referència a la manca de facturació, les telecomunicacions (23), viculades majoritàriament al servei d’Internet, i els serveis financers (17).

Així mateix, aquests àmbits també són els que van suposar més reclamacions per part del usuaris. Des de l’OCIC es van tramitar fins a 34 reclamacions vinculades amb l’àmbit de les telecomunicacions, la majoria relacionades amb problemes de cobertura o d’Internet. Els serveis energètics, per la seva banda, van acumular fins a 17 reclamacions, sobretot pel que fa al subministrament elèctric, mentre que els serveis financers van rebre 12 reclamacions a la comarca. També hi va haver reclamacions relacionades amb esl serveis immobiliaris, els transports o la paqueteria.

Per altra banda, durant el 2024 l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Priorat va estar en contacte permanent amb els ajuntaments de la comarca que van necessitar assessorament en matèria de consum. Finalment, per donar a conèixer el sevei, l’Oficina ha dut a terme activitats de difusió sobre el seu funcionament i sobre les polítiques de consum. En el mateix sentit, ha començat un servei itinerant per diversos municipis de la comarca, que preveu augmentar al llarg d’aquest 2025.

pexels-pixabay-269318.jpg

Publicitat