Informatiu cap de Setmana 12-04-2025

Aquest divendres té lloc la primera de les tres conferències que el Centre d’Estudis Falsetans ha organitzat en el marc de la celebració del 700 aniversari del Comtat de Prades. Tal i com explica el seu president, Anton Vidal, han volgut posar el Focus de les jornades en l’art medieval: “la idea era fixar-nos en l’art de l’època, a cavall del romànic i el gòtic”. “És un aspecte poc treballat i en les darreres jornades que vam celebrar no se n’havia parlat a fons”, afirma.

Així doncs, en aquesta primera xerrada, que també formava part del programa de les III Jornades de la Baronia d’Entença, el doctor Miquel Àngel Fumanal va parlar sobre “Art i arquitectura medieval a la Baronia d’Entença”.

Per altra banda, el proper divendres dia 21, el doctor Manuel Romero farà la conferència “El Castell de Falset, centre neuràlgic del comtat de Prades. Segons Vidal, la importància que va adquirir Falset en aquesta època era deguda a la seva proximitat a les mines de plata de Bellmunt i el Molar. “És pot dir que era un punt neuràlgic durant l’època, sobretot, de l’Infant Pere, ja que durant una vintena d’anys va administrar des del Castell de Falset gairebé tota la Corona catalano- aragonesa”, explica Vidal.

El cicle de conferències acabarà el dia 28 amb la ponència de la doctora Marta Serrano, que girarà al voltant dels lleons que es poden veure a la pila baptismal de l’església de Santa Maria de Falset. El president del Centre d’Estudis Falsetans afirma que “hem de destacar que aquestes dues peces, que no tenen res a veure amb la pila baptismal, devien ser importants perquè les van conservar. Esperem que la doctora Serrano ens aporti més informació al respecte”.

castell1.jpg

Publicitat