Benvinguts a L'informatiu de Ràdio Falset.
El passat dimercres Caterina Mieras, consellera de cultura va inaugura l'arxiu històric del Priorat situat al Castell dels Comtes de Prades de Falset. L'arxiu està ubicat a la part sud del castell i té una superfície de nou-cents noranta nou metres quadrats dividits en tres nivells.
En aquest moments l'arxiu conté documents de l'ajuntament de Falset i el consell comarcal del Priorat mentre s'espera que la resta d'ajuntaments de la comarca també hi dipositin els seus fons documentals.
Durant la nit de dimecres, uns desconeguts van entrar a l'ajuntament de Falset i van robar objectes de poc valor i una petita suma de diners de la casa de la vila. En el mateix període de temps també van entrar i robar a al botiga que la cooperativa agrícola Falset-Marça té al poble de Marça.
Els independents del priorat han demanat a la junta de govern del Consell comarcal del Priorat el número d'al·legacions presenstades pels ajuntaments a la Carta del paisatge. Els independents han fet aquesta petició motivats per l'existència d'al·lagacions en un text suposadement consensuat.
El proper 5 d'agost a les deu de la nit la concertista Montserrat Torrent ofererirà un concert per a orgue a la parroquia de Sant Miquel Arcàngel de
Torroja del Priorat. Montserrat Torrent, que ha estat galardonada amb la creu de Sant Jordi i el premi nacional de música l'any mil nou-cents noranta
sis, interpretarà peces de d'autors barrocs com Giacomo Frescobaldi i Francisco Correa de Arauxo.
El Pla de Dinamització de Producte Turístic promocionarà el Museu de les mines de Bellmunt com a Patrimoni Industrial i de la Innovació Tecnològica de Catalunya. Aquest pla cofinanciat pel govern central, la generalitat i dinou ajuntaments, vol promocionar el patrimoni industrial del país com a producte turístic i cultural i projectar-lo tant a nivell nacional com internacional.
El projecte té un pressupost d'un milió i mig d'euros una part dels quals serviran per posar en marxa les actuacions d'àmbit local a cada un dels dinou municipis que formen part de la xarxa, i que fins ara, treballaven individualment en el desenvolupament turístic dels seus productes. la resta dels pressupost del pla de dinamització del producte turístic, presentat aquest matí pel conseller de Comerç, Turisme i Consum Josep huget, s'utilitzaran per per potenciar activitats de la xarxa de municipis implicats com per exemple la gestió i avaluació del pla i a la creació, promoció i comercialització del producte, amb l'edició de la primera Guia de Turisme Industrial a Catalunya.
Les plataformes per la defensa del patrimoni natural i cultural de la Terra Alta, el Priorat, Montblanquet, Vall Corb, Vandellòs, Baix Ebre i el grup ecologista GEPEC van finalitzar ahir amb una reunió amb membres del partit socialista la ronda de converses que han mantigut amb el partits del govern de Catalunya per tal de manifestar el desacord d'aquest conjunt de plataformesamb el Pla d'Energia de Catalunya elaborat pel govern català.
D'altra banda el partit del socialistes, mitjançant el diputat i responsable de Polítiques Ambientals Jordi Terrades va reunir-se dimecres amb els membres dela taula de treball del projecte del parc eòlic La Bisbal-El Molar. La reunió va celebrar-se per tal d'informar al diputat socialista de l'estat de la tramitació dels projectes i entregar al diputat la documentació que provaria el nivell d'acceptació de la construcció del parc entre la població.
Aquest cap de setmana la vilella Alta i Capçanes celebren les seves festes majors. Mentres la vilella Alta començara aquesta nit i acabara diumenge a la nit, Capçanes ja va comença ahir la festa gran, que durarà fins dilluns. I acabam recordant-los que El Priorat i la Ribera d'Ebre continuen amb un nivell alt de risc d'incendi forestal, Gràcies per la seva atenció.