Informatiu cap de Setmana 10-01-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Benvinguts al butlletí informatiu de Ràdio Falset, la Generalitat demanarà al ministeri de Foment la millora del tram de la nacional 420 entre la variant de Falset i Pradell de la Teixeta. La petició es va aprovar ahir a la comissió de política territorial celebrada al Parlament, en una acord aprovat per unanimitat de totes les forces polítiques. Carles Pellicer, diputat de Convergència i Unió.

 

Des de convergència s'ha criticat el fet que el govern hagi refusat l'arranjament d'algunes vies prioratines entre les que s'hi inclou la TV-710 entre Falset i la Vilella Baixa. Tot el contrari s'afirma des de les files del partit dels socialistes de Catalunya, la diputada Núria Segú assegura que aquesta via, entra en els plans de millora de les vies de la nostra comarca.

 

L'estudi de les carreteres que la Generalitat preveu arranja a la nostra comarca també inclou la via entre la Vilella Baixa i la Bisbal de Falset i la T-713 en el tram comprés entre Margalef i la Bisbal de Falset entre d'altres.

Cau el número d'explotacions agràries a Catalunya. Segons dades de l'institut d'estadística de Catalunya l'any 2007 hi havia en tot el territori català 55.096 explotacions agràries, xifra que suposa una disminució del 4,2%

respecte al 2005 i del 18% respecte al 1999. A més, la superfície agrícola utilitzada ocupava 1.166.543 ha i va augmentar un 0,4% respecte al 2005 i un 1,1% en relació amb el 1999.

Pel que fa als treballadors del camp l'any 2007 treballaven a les explotacions agràries 128.008 persones. Aquesta xifra, que no inclou la mà d'obra assalariada eventual, suposa una disminució de l'1,2% en relació amb el 1999. I una darrers aspecte de l'enquesta sobre les estructures d'explotacións agràries. Els pagesos continuen treballant principalment terres de la seva propietat en un 66,8%. No obstant això, la proporció de superfície en aquest règim baixa respecte al 1999, mentre que la de terres en arrendament augmenta, i ja representar el 27% de la superfície total.

Publicitat