Informatiu cap de Setmana 08-08-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

  El proper 26 d’agost, Falset serà l’escenari de la sortida de la cinquena etapa de la Vuelta. Una de les...

Divendres, 07 Agost 2026 12:26

  Els consells comarcals rurals de la demarcació de Tarragona, és a dir, els del Priorat, la Terra Alta, la...

Divendres, 07 Agost 2026 11:57

L’Associació Cultural La Clavellinera organitza, aquest dimarts 11 d’agost, una nova edició del taller dedicat a La...

Divendres, 07 Agost 2026 11:38

El modista i artista falsetà Josep Ahumada serà enguany l'encarregat de pronunciar el pregó de la Festa Major. A Ràdio...

Dijous, 06 Agost 2026 12:04

  El Priorat es prepara per viure dimecres vinent, 12 d'agost, un dels esdeveniments astronòmics més...

Dijous, 06 Agost 2026 10:56

L’atur va augmentar en 20 persones al Priorat durant el mes de de juliol. Això fa que, actualment, a la comarca...

Dijous, 06 Agost 2026 09:21

  El Consell Comarcal del Priorat ha presentat al·legacions al Pla territorial sectorial per a la...

Dimarts, 04 Agost 2026 18:59

Benvinguts al butlletí informatiu de Ràdio Falset

Seguiment desigual a la vaga de treballadors del sector públic al nostre municipi. A un costat, el Consell Comarcal, on la vaga va ser generalitzada i on únicament es van prestar serveis mínims, i l'IES Priorat amb un seguiment del 45% per part dels docents. I en el cantó oposat, l'ajuntament, l'escola Antoni Vilanova, el CAP o el parc de bombers on es va comptar amb la totalitat dels efectius i on el funcionament va ser completament normal.

Com ja us explicàvem ahir, amb aquesta vaga els sindicats denuncien les retallades salarials dels treballadors públics i el fet que el pes de l'ajustament per reduir el dèficit recau en aquest col·lectiu. Els sindicats també alerten que, al seu parer, el qüestionament del sector i les mesures plantejades per l'Estat obren la porta a l'externalització i privatització dels serveis públics.

El prestigiós sommelier José Peñín examina aquests dies els vins de les denominacions d'origen del Priorat per elaborar la Guía de los Vinos de Espanya 2011, la guia de referència a nivell estatal.

Ahir, a les instal·lacions de VITEC i acompanyat per un dels seus tastadors auxiliars, Peñín va analitzar més de 150 vins de la DO Montsant.

Peñín comentava als micròfons de Ràdio Falset que una de les qüestions que més valoren és la diversitat, la capacitat de fer un bon vi i que, alhora, sigui diferent.

José Peñín

 

De la mateixa manera que a la llista Parker, obtenir una bona puntuació a la Guía Peñín concedeix al vi un valor afegit per a la seva comercialització. Escoltem Gerard Amorós, gerent de la DO Montsant.

Gerard Amorós

 

L'any passat, els vins de la DO Montsant i la DOQ Priorat van obtenir puntuacions força satisfactòries a la Guía Peñín. La majoria dels seus vins van ser qualificats com "excel·lents" o "molt bons".

Però tornant al present, avui és l'hora de la DOQ Priorat. A la seu de la pròpia DO, Peñín té per davant uns 170 vins per tastar.

I fins aquí el butlletí informatiu de Ràdio Falset. Gràcies com sempre per la vostra atenció.

Publicitat