Informatiu cap de Setmana 08-08-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

  El proper 26 d’agost, Falset serà l’escenari de la sortida de la cinquena etapa de la Vuelta. Una de les...

Divendres, 07 Agost 2026 12:26

  Els consells comarcals rurals de la demarcació de Tarragona, és a dir, els del Priorat, la Terra Alta, la...

Divendres, 07 Agost 2026 11:57

L’Associació Cultural La Clavellinera organitza, aquest dimarts 11 d’agost, una nova edició del taller dedicat a La...

Divendres, 07 Agost 2026 11:38

El modista i artista falsetà Josep Ahumada serà enguany l'encarregat de pronunciar el pregó de la Festa Major. A Ràdio...

Dijous, 06 Agost 2026 12:04

  El Priorat es prepara per viure dimecres vinent, 12 d'agost, un dels esdeveniments astronòmics més...

Dijous, 06 Agost 2026 10:56

L’atur va augmentar en 20 persones al Priorat durant el mes de de juliol. Això fa que, actualment, a la comarca...

Dijous, 06 Agost 2026 09:21

  El Consell Comarcal del Priorat ha presentat al·legacions al Pla territorial sectorial per a la...

Dimarts, 04 Agost 2026 18:59

Benvinguts al butlletí informatiu de Ràdio Falset,

L'adquisició de la finca Mas Roger, al Parc Natural de Montsant, per part de Medi Ambient va permetre descobrir una important col·lecció de més de 2.000 rotlles de pianola. Alguns perforats per primeres figures com Granados, Stravinsky o Strauss. La col·lecció, que pertanyia als Vidal Llecha, una família benestant que va abandonar la ciutat per instal·lar-se a Cabacés, està sent estudiada pel Departament de Musicologia de la Universitat Autònoma. De fet, algunes peces ja han estat digitalitzades. Ho explica Neus Miró, directora del Parc Natural.

Neus Miró

 

La pianola original, alguns rotlles i un audiovisual sobre la recuperació d'aquest material es podran veure a la nova seu del Parc Natural de Montsant, que s'inaugurarà divendres.

El Priorat i les Terres de l'Ebre són les comarques que més reciclen de tot Catalunya, segons l'informe de l'Agència de Residus. En el nostre cas, reciclem més de la meitat dels residus que generem, força per sobre de la mitjana catalana, que se situa en un 37%.

El Priorat és capdavanter en la recollida selectiva del vidre, del paper i el cartó, i presenta bons índexs pel que fa als envasos. No obstant, cal millorar en la recollida de la matèria orgànica, tot i estar també per sobre de la mitjana de Catalunya.

Segons Joan Carles Garcia, conseller de Medi Ambient del Consell Comarcal del Priorat, s'ha treballat per canviar els hàbits de la gent i, ara com ara, som un exemple pel que fa a la gestió de residus.

Joan Carles Garcia

 

D'altra banda també cal destacar que som una comarca que genera força residus, un fet que s'ha accentuat en els darrers anys. Concretament produïm 1 quilo i 600 grams de residus per habitant al dia, una xifra superior al quilo i mig de mitjana de la resta de Catalunya.

I amb aquesta informació tanquem el butlletí informatiu de Ràdio Falset. Gràcies, com sempre, per la vostra atenció.

Publicitat