Falset es prepara per rebre La Vuelta, que el pròxim 26 d'agost sortirà de la capital del Priorat en la seva cinquena etapa, amb arribada a Roquetes. Per començar a escalfar motors i acostar aquesta gran cita esportiva a la ciutadania, l'Ajuntament de Falset ha organitzat aquest cap de setmana un ampli programa d'activitats sota el nom de Falset pedala amb La Vuelta.
Els actes arrenquen aquest vespre amb la projecció del documental La bici que va volar, de Toni Orensanz, Ramon Masip i Manel Vinuesa, un homenatge als inicis del trial. La jornada continuarà amb una taula rodona dedicada a l'esport i la salut, que inclourà tres ponències. La nutricionista i dietista Violeta Castellví parlarà sobre Nutrició, dona i ciclisme; la infermera esportiva Cristina Rey oferirà la xerrada Més enllà de la meta: emocions i empoderament en el ciclisme femení; i l'exciclista professional Núria Florencio presentarà la ponència El ciclisme femení va sobre rodes.
Les activitats continuaran diumenge amb una pedalada popular que recorrerà 37 quilòmetres del traçat que seguirà La Vuelta al seu pas pel Priorat. La jornada comptarà amb la participació de tres destacades figures del ciclisme: Joseba Beloki, tres vegades tercer classificat al Tour de França; Melcior Mauri, vencedor de La Vuelta l'any 1991 i últim català en aconseguir-ho, i Georgina Agell, ciclista professional i impulsora de la iniciativa Amb diabetis també es pot.
La jornada culminarà a la plaça de la Quartera, on Ràdio Falset oferirà un programa especial en directe amb la participació dels tres ciclistes convidats i del director tècnic de La Vuelta, Kike García.




