Informatiu cap de Setmana 27-06-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Jordi Soldevila.

Notícies

El Priorat ja es prepara per celebrar la revetlla de Sant Joan i, com és tradició, ho farà amb la rebuda i...

Aquest mes de juny han finalitzat els cursos d’Habilitats Socials i Alfabetització que s’han desenvolupat als...

Divendres, 19 Juny 2026 11:23

Bellmunt del Priorat viurà aquest dissabte una jornada molt especial amb motiu del centenari de l’Escola El...

Dijous, 18 Juny 2026 11:35

La pràctica totalitat dels centres educatius del Priorat aplicaran mesures de protesta durant el curs 2026-2027 per...

Dijous, 18 Juny 2026 10:02

La planta que l’empresa Fermator té a Falset ha fet un nou pas en la modernització dels seus processos logístics...

Dijous, 18 Juny 2026 09:52

La DO Montsant continua reforçant la seva projecció internacional i aquesta setmana participa a la fira Wine...

Dimarts, 16 Juny 2026 17:59

Autor: Reusdifital.cat L'oli d'oliva verge extra Baronia de Cabacés, elaborat per la Cooperativa de Cabacés, ha...

Dimarts, 16 Juny 2026 17:46

Les altes temperatures registrades durant els darrers dies i la manca de precipitacions de les últimes setmanes han...

Dimarts, 16 Juny 2026 10:55

El Consell Regulador de la DOP Siurana va presentar aquest dilluns la collita de l’oliva 2025, que preveu més de 5 milions de litres, la qual cosa significa una recuperació de les xifres d’una producció normal.

I és que després de tres anys de baixes produccions a causa de la sequera i de les elevades temperatures, enguany es preveu la recuperació de la producció en litres d’oli d’oliva verge extra d’una molt bona qualitat. Es calcula, segons explicava el president del Consell Regulador de la DOP Siurana, Antoni Galceran, poder gairebé doblar la producció de l’any passat.

L’acte de presentació de la collita va tenir lloc, enguany, a la Bisbal de Montsant i va comptar amb la presència de la il·lustradora Pilarín Bayés, que és la padrina de la collita d’enguany.

Així mateix, també hi va participar el president del Consell Comarcal del Priorat, Sergi Méndez, que va fer una crida al consum d’oli  d’oliva del territori i va destacar que la d’enguany serà “una collita de luxe”. A més, també va insistir en la necessitat de preservar el mosaic agroforestal que caracteritza el Priorat i va posar de relleu tot el patrimoni, tant material com immaterial, que ens ha deixat a la comarca el conreu de l’olivera i la producció d’oli.

La DOP Siurana és actualment la Denominació d’Origen Protegida d’oli més gran de Catalunya i també una de les primeres DOP de l’Estat espanyol. Els seus productors exporten a quatre continents entre un 10 i un 15 per cent de la seva producció mentre que la resta és comercialitzada al país.

WhatsApp_Image_2025-10-27_at_11.46.13.jpeg

Publicitat