Informatiu cap de Setmana 27-06-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Jordi Soldevila.

Notícies

El Priorat ja es prepara per celebrar la revetlla de Sant Joan i, com és tradició, ho farà amb la rebuda i...

Aquest mes de juny han finalitzat els cursos d’Habilitats Socials i Alfabetització que s’han desenvolupat als...

Divendres, 19 Juny 2026 11:23

Bellmunt del Priorat viurà aquest dissabte una jornada molt especial amb motiu del centenari de l’Escola El...

Dijous, 18 Juny 2026 11:35

La pràctica totalitat dels centres educatius del Priorat aplicaran mesures de protesta durant el curs 2026-2027 per...

Dijous, 18 Juny 2026 10:02

La planta que l’empresa Fermator té a Falset ha fet un nou pas en la modernització dels seus processos logístics...

Dijous, 18 Juny 2026 09:52

La DO Montsant continua reforçant la seva projecció internacional i aquesta setmana participa a la fira Wine...

Dimarts, 16 Juny 2026 17:59

Autor: Reusdifital.cat L'oli d'oliva verge extra Baronia de Cabacés, elaborat per la Cooperativa de Cabacés, ha...

Dimarts, 16 Juny 2026 17:46

Les altes temperatures registrades durant els darrers dies i la manca de precipitacions de les últimes setmanes han...

Dimarts, 16 Juny 2026 10:55

L’Esquerra Independentista (EI) del Priorat ha emès aquesta setmana un comunicat en el que es posiciona sobre els nous projectes per portar aigua de l’Ebre fins a la comarca que va anunciar fa uns dies el conseller d’Acció Climàtica, David Mascort.

La CUP Priorat i el Casal Carrasclet consideren bàsic assegurar l’abastiment d’aigua per als pagesos de la comarca, un dels sectors més importants de l’economia prioratina. Amb tot, també consideren que el que cal és que la comarca disposi de la seva aigua. El conseller comarcal de la CUP, Albert Sabaté, explica que “l’abastiment d’aigua és de vital importància per la supervivència del sector primari de la nostra comarca i també del medi natural i la biodiversitat. Alhora, però, també creiem que una bona gestió de l’aigua i les infraestructures adequades evitarien haver de construïr uns projectes enormes, que no que queda clar que solucionin el problema hídric de la comarca”.

Des de l’EI del Priorat entenen els projectes per portar aigua de l’Ebre fins a l’embassament dels Guiamets i la connexió del Pantà de Margalef amb el de la Palma d’Ebre sempre que es faci una bona gestió de l’aigua. Per contra però, alerten que pujar aigua de l’Ebre fins a Siurana sense que s’anul·li la concessió a la Comunitat de Regants del Pantà de Riudecanyes podria suposar un “transvasament encobert” de l’Ebre cap al Baix Camp. “Mentre segueixi vigent la concessió a la Comunitat de Regants del Pantà de Riudecanyes, l’espoli del Siurana seguirà i això farà que els municipis del Priorat segueixin tenint problemes hídrics”, afirma Sabaté.

A més a més, demanen la retirada dels càrrecs i acusacions a les persones encausades per defensar el riu Siurana, què cap gota d’aigua del Priorat serveixi per alimentar projectes faraònics, com el Hard Rock, i que els partits polítics tinguin el mateix discurs a banda i banda dels colls de la Teixeta i Alforja. En aquest sentit, Sabaté diu que “aquí a la comarca tots els partits estem d’acord en que cal acabar amb el transvasament. Ara bé, quan saltem el Baix Camp, partits com ERC i Junts tenen un discurs sensiblement diferent. És necessari que els partits siguin coherents tant al Priorat com al Baix Camp”.

pantadelsguiamets.jpeg

Publicitat