Butlletí informatiu 05-11-2025

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Aquest diumenge 22 d’octubre se celebra a la Bisbal de Falset, la 4a Jornada Fem Memòria, en record de la batalla de l’Ebre. La Cova de Santa Llúcia va ser, sens dubte, un dels escenaris més importants de la Batalla de l’Ebre durant la Guerra Civil espanyola (1936-39), pel fet de ser un gran hospital on hi arribaven els ferits en el front de l’Ebre.  “Va ser un espai molt important ja sigui per la seva bona ubicació, per la seva proximitat al front i pel fet que la gran majoria de sanitaris que hi treballaven eren brigadistes internacionals”, explica Albert Sabaté, membre de l’associació No Jubilem la Memòria.

L’escenari ideal, doncs, per dur-hi a terme la jornada que comptarà amb una xerrada titulada “La Sanitat Republicana a la Batalla de l’Ebre: la Cova de Santa Llúcia”, a càrrec del mateix Albert Sabaté i d’Enric Masip i un concert de la Brigada Intergeneracional per la Recuperació de la Memòria Històrica amb: Jordi Montañez, Darània, Dani Caracola, Berni Armstrong, Os Chotos i Sergi Dante.

A la tarda, tindrà lloc una visita pels espais històrics del poble de la Bisbal, com per exemple les fosses comunes del cementiri entre d’altres, i la cloenda de la jornada.

La Jornada està organitzada per l'Associació Lo Riu, No Jubilem la Memòria i el col·lectiu Brigada Intergeneracional per a la Recuperació de la Memòria Històrica i vol anar mostrant diversos escenaris d'aquesta batalla i anar reflexionant sobre la nostra història recent i les implicacions que té amb el nostre present i futur.  “La idea és recordar el que va passar a la nostra comarca i intentar que no es torni a repetir, així com donar-ho a conèixer a les generacions futures”, apuntava Sabaté.

En les edicions anteriors la jornada Fem memòria ja s’ha celebrat al poble Vell de Corbera, a la Fatarella i l’any passat a Falset.

*Imatge: Ajuntament de la Bisbal de Falset

800x6004803bb489edfe

 

Publicitat