Butlletí informatiu 15-04-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Jaume Balaguer és el nou president de la DOQ Priorat. Així ho va decidir per unanimitat el ple del Consell Regulardor de la denominació d’orígen qualificada aquest dilluns.

Balaguer, de cinquanta-quatre anys, és Enginyer Informàtic de formació i al llarg de la seva vida professional ha estat estretament vinculat al Laboratori de Càlcul de la Facultat d’informàtica de la UPC, al sector tecnològic i també a la distribució de copes de vi. El 2010, però, va decidir fer un gir en la seva carrera professional i retornar al Priorat, on exerceix de viticultor a Gratallops, on treballa al celler familiar Balaguer i Cabré, així com en la representació nacional i internacional de diferents cellers de la DOQ Priorat i d’altres DO’s.

Després de la seva proclamació, Balaguer va destacar la línia continuista en el desenvolupament dels projectes estratègics del Consell Regulador de la DOQ Priorat on en destaca “Els noms de la terra”, la classificació dels vins que elaboren els cellers de la DOQ Priorat fixant l’origen. Tanmateix, Balaguer va assegurar que l’organització del Consell Regulador estarà estretament vinculat amb les diverses comissions de treball i que la figura de president tindrà un caràcter protocol·lari.

L’elecció de Balaguer arriba després que fa uns dies, ens deixés el fins ara president, Salustià Álvarez.

Captura_de_pantalla_2026-04-28_a_les_18.06.59.png

Publicitat