Benvinguts al butlletí informatiu de Ràdio Falset.
El conseller de Comerç i Turisme de la Generalitat, Josep Huguet, va manifestar divendres durant la seva visita a Falset la intenció del departament de potenciar la comarca del Priorat com a marca turística en els pressupostos de l'any que ve . La idea és potenciar conjuntament comarques com ara el Priorat, les Garrigues, la Conca de Barberà i la Terra Alta com una gran àrea de producció de vi i oli, i a la vegada, donar suport a l'artesania, la flora i la fauna autòctona per crear així una marca de turisme interior que ofereixi la història i la cultura com a valor afegit.
En aquest sentit, Huguet creu que els projectes d'energia eòlica previstos a la comarca són compatibles amb el projecte de vi i paisatge que es promou des de la zona. Huguet va explicar que s'està negociant entre totes les parts afectades per aconseguir un acord en el qual l'energia eòlica sigui compatible amb una marca de turisme sostenible.
I mentrestant les Denominacions d'Origen Montsant i Priorat han contractat conjuntament el servei d'un bufet d'advocat per defensar l'Acord Comarcal del Priorat sobre l'energia eòlica. La decisió s'emmarca en la intenció de treballar per la preservació del paisatge, que té la realització més important en l'impuls de la Carta del Paisatge que des d'aquestes DO's s'està duent a terme amb les institucions comarcals.
Tal i com s'afirmava en un comunicat fet públic ahir per la DO Montsant, el paisatge forma part indestriable de la cultura del vi perquè identifica i singularitza un territori, per tant, la seva preservació és indispensable en un plantejament de qualitat com el que es fa des de la DO.
Juntament amb el Consell Regulador de la DOQ Priorat, la DO Montsant ha encarregat a l'advocat Albert Calduch el seguiment i les accions jurídiques necessàries per tal que els principis que estableix l'Acord Comarcal del Priorat siguin respectats per les actuacions relacionades amb la implantació de centrals eòliques a la nostra comarca. En aquest sentit ja s'ha impugnat el mesurador que l'empresa Tarraco Eòlica ha posat fora dels terminis legals establerts al terme de Cabassers, a tocar del Parc Natural del Montsant.
Continuem amb altres temes relacionats amb la protecció de la natura. En aquest es tracta de la iniciativa del departament de Medi Ambient de la Generalitat que ha posat en marxa pla de protecció prioritària contra els incendis del Priorat-Serra del Montsant, que gairebé es limitarà a la zona del parc natural. L'actuació se centrarà bàsicament en fer diverses actuacions per facilitar l'accés dels vehicles terrestres dels bombers. D'aquesta manera seria més fàcil evitar la propagació d'incendis en el perímetre de la serra del Montsant. El projecte es desenvoluparà en dos anys i amb un pressupost d'un milió 105mil euros , es milloraran i construiran nous camins, així com de les franges de baixa densitat i la col·locació de punts d'aigua.
Els comentem ara una informació de caire més desenfadat. Avui, els jugadors del Gimnàstic de Tarragona visitaran el celler Cooperatiu de Capçanes. I és que aquesta bodega de la DO Montsant i el club de futbol han signat recentment un acord pel qual la cooperativa es converteix en patrocinador de l'equip. Amb motiu d'aquest acord, la cooperativa va presentar també un vi etiquetat amb el logotip del club tarragoní.
El Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre, ha organitzat un seminari per als professionals sanitaris que els ha de donar les eines per millorar el servei que presten als ciutadans de la comarca, tenint en compte sobretot, el col·lectiu immigrant. El seminari ha estat organitzat a través de la Secretaria per a la Immigració i en el marc del Pla Territorial de Ciutadania i Immigració de la Ribera d'Ebre
El seminari consta de cinc cursos: salut sexual i reproductiva, pediatria preventiva i assistencial sobre nens immigrants, immigració i salut en el context sanitari, migracions i salut mental, i per últim, un últim curs sobre adaptació nutricional de l'immigrant.
La Ribera d'Ebre és una comarca que al llarg dels últims anys ha perdut població autòctona i ha augmentat en població immigrant. A causa d'això, molts dels serveis existents a la comarca, com la sanitat o l'educació, han hagut d'adaptar-se a una nova tasca diària per atendre persones que tenen uns costums, cultura, religió o idioma, diferents als de la població autòctona.
Això és tot per ara. Moltes gràcies per la seva atenció.


