Informatiu cap de Setmana 10-01-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Benvinguts al butlletí informatiu de Ràdio Falset, la Plataforma en Defensa del Patrimoni Natural del Priorat alerta de les conseqüències que pot tenir pel paisatge prioratí tots els projectes de ampliació o arranjament de les carreteres que passen per la nostra comarca s'hi s'acaben duent a terme. Entre les obres de millor hi ha les previstes a la nacional 420 entre el Coll de la Teixeta i Falset i les obres de la c-242 entre Reus i Lleida però que també passar per Cornudella i Ulldemolins. Per la Plataforma les actuacions previstes a les vies prioratines s'haurien de planificar tenint en compte el paisatge que les envolta. Joan Asens es portaveu de la plataforma.

 

Des la Plataforma aposten per respecta els traçats antics amb intervencions puntuals en les vies , si és necessari.

El treball en comú dels diferents actors del sector del vi i la confiança en el capital humà són les bases que han de servir aconseguir que els vins catalans liderin el mercat autòcton. Aquestes són les conclusions del Debatdevi, un seguit de trobades, que van cloure's ahir, i que han reunit els productors, els distribuïdors i els representants de l'hostaleria vinculats al món del vi per exposar les mancances i oportunitats del vi català. En declaracions a aquesta emissora, Joan Aguado, director de l'Institut Català de la Vinya i el Vi, assenyala que el Debatdevi continuarà a Internet.

 

Algunes conclusions referents als aspectes tractats són l'augment de la implicació dels consells reguladors de les denominacions d'origen en els diferents organismes i ens de foment del territori, la creació del Consell Català del Turisme del Vi i l'edició de l'Atles del Paisatge del Vi a Catalunya, pel que a la relació entre vi i territori. Pel que fa als instruments de promoció una millorà concreta seria la creació d'un consorci públic/privat per la promoció del vi català.

Falset Acció considera que les raons donades pel consistori alhora de denegar-los l'ús del teatre municipal responent a una decisió arbitraria i que, segons una carta que han fet arribar a l'ajuntament, té altres motius que no els estrictament esmentats. César López és el president de Falset Acció.

 

Recordem que el consistori va justificar la seva decisió al·legant que només autoritzar el teatre per a espectacles escènics i per activitats fixes i esporàdiques planificades amb anterioritat.

Publicitat